: : моја школа : :
Архиве

Protected by Copyscape

Извештај са реализовaне посете ученика наше школе ученицима  ОШ „Свети Сава“  у Зворнику, Република Српска у периодуод   30. новембра – 2. децембра 2017. године

Сарадња наше школе са ОШ „СветиСава“ из Зворника започела је потписивањем протокола о сарадњи 23. јуна 2016. године. Протокол су, током нашег боравка у Зворнику, потписали ДобрицаСинђелић, директор ОШ „СветиСава“ из Врчина и Радомир Петровић, директор ОШ “СветиСава“ из Зворника. Протоколом је указано да ће се у наредном периоду предузимати низ различитих активности сарадње двеју школских установа на нивоу размене искустава ученика и наставничког кадра, са циљем бољег упознавања и јачања међусобних веза.

После низа сусрета чланова колектива и ученика обеју школа, ове године, у периоду од 30. новембра до 2. децембра 2017. године, организовали смо студијско путовање за 20 наших ученика. Ученици су ишли у пратњи директор школе, Добрице Синђелића, учитељица Љиљане Кнежевић, Радице Костадиновић, Слађане Вагић и вероучитеља Душана Петровићa.

Полазак је био у четвртак, 30. новембра 2017. године у 7:30 часова ујутру.  Наши ученици заједно са професорима и директором школе у Зворник су стигли око 12:00 часова, 30. новембра 2017. године.

Први утисак о граду Зворник је био позитиван. То је град који се налази у долини реке Дрине, изузетно леп са својим рељефним положајем. Непосредно чим смо стигли уследило је упознавање ученика и смештај у домове својих домаћина. Након ручка, обишли смо шетњом град и знамења града, а увече наставили дружење са својим домаћинима.

Другог дана боравка, 1. децембра 2017. године, око 9:00 часова, окупили смо се у школи

”Свети Сава”. Ученици су били на часовима са својим вршњацима, а наставници су обишли школу ”Свети Сава” и посетили неколико часова. Након посете, у зборници смо разменили искуства и запажања свих наставних активности које смо остварили тог преподнева. Уследио је повратак у породице ученика и обилазак града, тачније одлазак на тврђаву. Посебно обележје Зворнику даје јединствено средњевековно утврђење – Горњи, Средњи и Доњи град. Тврђава датира из 13. века и почетком 14. века, а цели комплекс сведочи о три различита историјска периода, јер су и касније освајачи ове тврђаве, Турци и Аустроугари оставили доказе свог ”постојања” на овим просторима.

Легенда каже да је  тврђаву саградила жена Ђурађа Бранковића, проклета Јерина, која је наредила да се камен за градњу  овог здања доносе из Мајдана, удаљеног 12 км од Зворника, и пренесе са руке на руку.

Са тврђаве се иначе пружа панорамски поглед на Зворник. Пуни утисака вратили смо се у град јер је у 17:00 часова одржана свечана академија посвећена Нобеловцу  књижевнику Иви Андрићу. Свечаност је организована у школи. Након свечаности уследило је забавно вече. Трећег дана дружења, 2. децембра 2017. године,  сви заједно смо се окупили у 9:00 часова и кренули у Бјељину. Ученици и наставници двеју школа обишли су етно  село ”Станишићи” у Бјељини. У поподневним сатима вратили смо се у Врчин. Пуни позитивних утисака. памтићемо сви дуго ово предивно путовање.

Сарадња ученика и наставника обеју школа допринела  је стварању нових пријатељстава, на усвајању и продубљивању нових знања и сазревању позитивног животног искуства савременог наставника и ученика.