Хоризонтална размена у нашој школи

 

 

У петак, 11. октобра 2024. године, у свечаној сали наше школе одржана је хоризонтална размена на тему: „Вршњачка подршка деци која су у ризику од одбацивања – размена искустава и представљање методологије ‘Кругови пријатеља’.“ Ова важна активност организована је у оквиру пројекта „Унапређени равноправни приступ и завршавање предуниверзитетског образовања за децу којој је потребна додатна образовна подршка (‘Учимо сви заједно’),“ који заједно спроводе Министарство просвете и УНИЦЕФ, уз подршку Делегације Европске уније у Србији. У реализацији компоненте унапређивања капацитета запослених за инклузивно образовање, значајну улогу има ЦИП – Центар за интерактивну педагогију као партнерска организација.

Наша школа, ОШ „Свети Сава“ из Врчина, је једна од шест школа кандидата за модел установе у области инклузивног образовања и васпитања, што додатно наглашава значај ове размене. Циљ скупа био је разматрање улоге вршњачке подршке у социјалној интеграцији деце која су у ризику од изолације и одбацивања од стране вршњака.

Хоризонталну размену су водиле учитељица Слађана С. Вагић и стручни сарадник дефектолог логопед Драгана Младеновић.

Током размене, наставници и стручни сарадници из више школа поделили су своја драгоцена искуства у раду са децом којој је потребна додатна подршка. Дискутовало се о различитим приступима и методама које су применили, као и о изазовима са којима су се сусретали у процесу пружања подршке овим ученицима. Посебно је било корисно чути примере добре праксе – методе и активности које су се показале успешним у побољшању социјалних односа у школским заједницама и ојачавању међувршњачке сарадње.

Учитељица Слађана Вагић и логопед Драгана Младеновић су изнеле наше искуство примене  методологије „Кругови пријатеља,“ која се истакла као ефикасан модел за инклузију деце која су у ризику од одбацивања. Применом ове методе, ученици су активно укључени у подршку својим вршњацима, што не само да јача њихове социјалне вештине, већ и доприноси изградњи емпатичне и солидарне школске заједнице. Учесници размене су се сложили да је овакав вид подршке од пресудне важности за интеграцију деце и јачање осећаја припадности у школама.

Закључено је да ће учесници наставити да унапређују своје педагошке праксе применом наученог и преношењем стеченог знања колегама у својим школама. Сви су изразили задовољство што су имали прилику да учествују у оваквој врсти размене и што су стекли нове увиде и алате за унапређење инклузивног образовања у својим заједницама.

 

Слађана Вагић

Драгана Младеновић

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skip to content