О Б А В Е Ш Т Е Њ Е о раду продуженог боравка
Добро дошли наши драги ученици у ОШ“Свети Сава“ у Врчину.
У нашој школи, за децу чији су родитељи запослени, организован је продужени боравак који почиње са радом од понедељка, 11.5.2020. године и то у термину од 8:00 – 16:30 часова.
Родитељ чије дете није пријављено, може током месеца маја да се пријави и укључи своје дете у боравак.
У продуженом боравку, деца уз помоћ учитеља, раде домаће задатке, усвајају радне навике, друже се и осим градива, уче како да буду одговорнији. То је велика помоћ родитељима који су на послу, која уједно и омогућава да деца и родитељи код куће проводе време квалитетније и садржјније.
Боравак је уведен као помоћ родитељима који желе да знају да су им деца на сигурном док су они на послу.
Рад у продуженом боравку је необавезан облик васпитно- образовног рада и има своје педагошке, васпитне, образовне, здравствене и социјалне вредности.
Рад у продуженом боравку се много разликује од рада у редовној настави, али се међусобно преплиће и повезује рад кроз учење и играње.
Наша школа организује продужени боравак за потребе наших ученика нижих разреда. Боравак похађају ученици од 1-4. разреда.
Рад се одвија од 8:00-16:30 часова.
Наша школа пружа леп простор, прилагођен дечјим потребама. Атмосфера у продуженом боравку је пријатна, по потреби радна , а и забавна.
Просторија је опремљена неопходним техничким и дидактичким средствима, која помаже да се остваре планиране циљеви васпитно-образовног рада. Између осталог деци је доступан најсвременији интерактивни сто, који пружа деци свеобухватну забаву.
Боравак је бесплатан и за сада ученик носи ужину од куће.
ОШ“Свети Сава“ у Врчину има:
– лепо опремљен простор;
– простор који користе само ученици боравка
– у раду са децом наша школа уважава различите могућности ученика и има увек у виду да се деца развијају различитим темпом и на различите начине;
– школа се труди да открива посебне склоности сваког детета/ спорт, музика, рецитовање/ и истиче и развија их, а резултате награђује (у виду диплома, признања, похвала и слично)
– од ученика тражи онолико колико могу да пруже;
–наставник са њима ради домаће задатке; вежба и проширује знања детета
– наставник у продуженом боравку обавља индивидуалне разговоре са родитељима, даје информације о напредовању њиховог детета, обавештава какво је њихово дете у игри, како усваја градиво приликом учења, на којим садржајима треба додатно радити, колико је дете спремно да прихвати и пружи помоћ у групи, како реагује на умор, како се носи са проблемима;
Ученици који похађају продужени боравак непосредније и интезивније комуницирају са другом децом и лакше повезују школско учење са животом изван школе.
Време у продуженом боравку организовано је у три сегмента:
– слободно време (друштвене игре по слободном избору, игре опуштања, спортске игре…)
– време за израду домаћих задатака (самосталан рад ученика, уз помоћ наставника)
– усмерене активности ученика ( ликовне, музичке, спортске, говорно – језичке радионице, радионице другог типа …)
У школи се организују активности према интересовањима ученика и за ученике који траже више. Наша школа се труди да увек буде у зони напредног развоја по питању новина у образовању.
Одмор и забава су прилагођени временским условима. Уколико је леп дан, део времена ученици проводе у школском дворишту. Између осталог ученици користе фискултурну салу, свечану салу, школску кухињу, библиотеку…
С поштовањем, Директор
У Врчину, 7.5.2020. године Добрица Синђелић